Skip to content

Cestování po Thajsku

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblr

Thajsko

Z Indie do Thajska, z Thajska do Kambodži a zpět do Thajska.

Jako každý rok, odletěl jsem na 6 měsíců do Indie. Protože v Evropě je více, než půl roku zima a nebo chladno a nevlídno, a Indové dávají jen půl-roční víza, těšil jsem se na dlouhodobější cestování po Vietnamu. V druhé půli Vietnamského přejezd po zemi do sousední Kambodži.

Plány se ale změnily. Letenky z Indie do Vietnamu se oproti loňským 8.000 Kč vyhouply až na 12.500 Kč. Hledal jsem tedy jinou zemi, kam přeletět až 6-ti měsíční Indické vízum vyprší a sehnal letenky přímo z letiště v Goa do Bangkoku za nádherných  2.500 Kč.

Letí se tedy do Thajska :-)

Thajsko je pro Čechy na 30 dní bezvízové a tak se po necelém měsíci přesuneme po zemi do sousední Kambodži a tam strávíme dalších 30 dní. Při návratu nám na Thajské hranici dají povolení k pobytu na dalších 15 dní a tím naše současná, více než sedmiměsíční cesta Jiho-východní Asií skončí a bude nás čekat cestování po drahé Evropě.

Bangkok, Thajsko!

Bangkok, Thajsko - skvělé jídlo v ulicích

Bangkok, Thajsko – skvělé jídlo v ulicích

Jaká to příjemná měna pobývat v Thajsku po dalším půl-roce v mé milé Indii!
Všude čisto, žádný smrad pálící se směsi odpadků s plasty, Žádný smog a smrad moči, žádný prach větrem vmetaný do tváře a do očí. Jen čisto a vůně nepřeberného množství skvělých jídel z pouličních restaurací.

V Bangkoku nám díky naší nepozornosti a náladě navozené prostředím a místním, celkem slušným pivem značky CHANG nás nějací prstoví kouzelníci osvobozují od mobilního telefonu, foťáku a HD kamery. Přijímám to. Alespoň nemusím sebou ty věci tahat a fotit, ale dívat se vlastníma očima a užívat vše víc přirozeně. Čemu se divit v hlavním městě Thajska? To samé se cizinci může stát na turistických místech v Praze :-)

V Bangkoku, pouhých 200 metrů od hotelu v oblasti Kao San, nastupujeme do moderního dálkového autobusu. Za skvělých 450 THB (cca 330 Kč ) včetně poplatku za trajekt  se za nějaké 4 hodiny dostáváme k trajektu a předpotopní lodí odplouváme na ostrov Koh Chang.

Koh Chang

Ostrov u jiho-východního pobřeží Thajska. Koh Chang je dost hornatý a jízda sdíleným „taxíkem“ na otevřené korbě velkého pick-up je adrenalinový zážitek. Nahoru a dolů šílenými serpentimami po celkem úzké silnici, která lemuje pobřeží. Taxi, které nabere nově příchozí návštěvníky ostrova u přístavu trajektu je vlastně takový otevřený pick-up. Vpředu kabina pro řidiče, za ní otevřená korba s dvěma lavicemi podélně ve směru jízdy a pak jak na horské dráze za 100 Thajských Bátů, ať jedete blíž, či daleko. Projíždíme od severovýchodu, 20 km kolem pobřeží celého ostrova až na jiho-západ.

Lonely Beach

Hladoví vystupujeme v oblasti „Lonely Beach„. Nacházíme ubytování v levném hotýlku, který působí ještě laciněji.
V oblasti je velké množství restaurací a barů s reprodukovanou i živou hudbou. Na hlavní ulici další obchůdky a Thajské pouliční jídelny.
Celkem blízko od pláže, ale jak později zjišťujeme, jednu část nejbližší pláže zabírá rozsáhlý hotelový resort. Pláž kolem je kamenitá a špatně přístupná. Na jedinou písčitou pláž v této oblasti musíme šlapat cestou-necestou kilometr a půl. Tak na to tedy nejsem zvyklý.

* (zprovoznil jsem druhý, nový mobil, který se mi hned po příletu do horkého a vlhkého prostředí zbláznil a tak snad budou zase nové fotky)

Bouře & Bouře na Koh Changu

Brzo ráno šílený slejvák a pak padalo z těch nemocných místních palem množství červíků. Vždy se zatočily do kroužku a mrskly sebou a odskočili zas o kus dál aby unikly malým mravencům, kteří je na zemi lovili.
23: 00 a zase průtrž stračen. Budou červy na pánvičku. Na hmyzí speciality jsou Thajci experti.

Po pár dnech v oblasti Lonely Beach balíme bágly a po pozdní snídani čekáme na ten šílený obrovský SUV pick-up předělaný na TAXI.  Chceme na plážovou oblast Klong Prao Beach vzdálenou od nás pouhých 3.5 km. Na korbě už sedí 5 lidí. Řidič požaduje 100 THB od nás obou. Argumentuji, že je to jen 3.5 km a 100 THB jsme platili za cestu 20 km od přístavu. My i on nastupujeme a jedeme šílenými kopci nahoru a dolů ostrými zatáčkami neúměrnou rychlostí. Řidič nám zastavuje na dohodnutém místě a zase chce 200 Bátů, argumentuji znovu a dávám mu 100 s tím, že i tahle cena je moc, Kroutí se a dělá thajské zvláštní zvuky, jako, že já ho okrádám. Nakonec mu ještě přihodím dvacku a odjíždí.

Klong Prao

Jsme necelý kilometr od pláže v oblasti Klong Prao a uvažujeme, kam dál. Mobil s Thajskou SIM kartou nabitou 4.5 GB dat internetu mi ukradli v Bangkoku. Potřebujeme tedy do nějaké restaurace s WiFi, abychom si nahodili Google mapy, našli cíl a nahodili navigaci.
V první restauraci s FREE WI-FI si objednáváme kafe a ovocný shake z nápojového lístku. Omlouvají se, že právě dnes, jindy běžný šejk a kafe nemají. Jdeme o restauraci dál. Dáváme si skvělý melounový shake a mapujeme oblast. Nahazuji navigaci směrem k pláži. Ve vedru s bágly na zádech nás navigace vede po malé silničce až tam, kde cesta končí a dál nevede. Rozplácává se zde v krajině načinčaný předražený hotelový resort. Jdu na recepci a ptám se, zda můžeme projít na pláž a pokračovat po pláži. Odpověď zní: „není to možné, toto je soukromý pozemek. Musíte se vrátit odkud jste přišli a pak se vydat pěšinou tam a tam přes jiný soukromý pozemek.“ Komerční turistické korporace to tu mají nechutně rozparcelované.

Vracíme se z bodu C do bodu B a procházíme vraty s nápisem PRIVATE PROPERTY. Nakonec nás vítá moře a pěkná pláž. Klidné místo s bungalovy na kůlech pod korunami palem, KP Huts Oáza klidu.

Fotografie z Thajska

Ubytování v Thajsku a na ostrově Koh Chang

Booking.com

THAJSKO ➤ Bangkok ➤

Cestovali jste po Thajsku a Kambodži?
Podělte se o své zkušenosti, informace a tipy! Pište zde :-) Díky!